Ich muss lernen Deutsch

Cind am ajuns in Vienna, mi-a parut imposibila limba asta. Nu mi-am schimbat inca parerea –  insa parca am chef sa ma apuc sa o invat.  Da, individual. Stiu, sinucidere curata.

Astazi eram la magazin si  voiam sa imi iau niste condimente pentru supa. Alegeri, o mie. Mi-am dat seama dupa desen ca nu imi trebuie nici Hühnersuppe  (de pui)  si nici Rindsuppe (de vita), si deci am ramas intr-un final la doar 2 posibilitati : Gemüsesuppe si Klaresuppe.  Gemüsesuppe, dupa cum am aflat din Google Translate vreo 15 min dupa achizitie, inseamna supa de legume.  Bine ca am nimerit-o de data asta, supa a iesit gustoasa :)

Insa nu mereu am asa noroc. De exemplu, cind am cerut wurstel  de la  taraba, am mincat nu chiar wurstel,  dar wiener wurstel, adica, varianta vieneza. Tot e bine, insa nu e ce am cerut. Sau, tot la magazin, trebuie sa fac cross-check intre firma producatoare, kg si numele produsului, pentru ca doar  zwiebel, de exemplu, ceea ce inseamna ceapa,  nu imi spune nimica….. Dar, ok,  sunt multe alte cuvinte care sunt usor de tradus,  din cauza asocierilor cu romana, rusa si engleza – de exemplu  kartoffel , karotte apfel, 2 Stück, milch.  Deci nu este totul atit de rau :)

Trebuie sa invat germana. Nu inteleg ce scrie pe panouri, vad reclame interesante si as vrea sa inteleg. Oamenii de la casa din magazin comenteaza si rid de multe ori, iar eu zimbesc, si cred ca nu se vede atit de tare ca nu inteleg nici o boaba… asta pina cind ajung sa platesc, si mi se spune ” sechs neunundneunzig”, iar eu nu stiu cit e asta, si trebuie sa ma uit la ecran …

Mi se zice “danke, Auf Wiedersehen”, eu zic “bye”. Off, trebuie sa invat germana.

Leave a Reply

