Portocale si Banane

Unul din beneficiile de a fi acasa este ceaiul care este mult mai gustos decit oriunde in alta parte, chiar daca este tot Lipton negru cu 2 lingurite de zahar ( trebuie sa trec la miere, sau la ceai fara indulcitori, stiu, dar nu am de gind sa o fac degraba). Desigur, la ceai mai merge bine si o bucatica de piine prajita cu unt, si o discutie cu mamica despre timpurile pe care eu le tin inca minte, iar verisoarele mele ce sunt cu 9 ani mai mici, nu.

Bucuria de a petrece Hramul la tsara.

“Ehe, dap ce bucurie era…  taiam 10 gaini, faceam galushte si rasol, peste tot era curat si frumos, se auzea muzica de la club, tot satul era chitit si cu dispozitie buna… Veneau oaspetii la noi pe 2 zile, iar noi nu ne gindeam ca suntem obositi, ca am depus atit de mult efort, ci pur si simplu ne bucuram sa ne vedem rudele” …

Tin si eu minte aceste momente, acest sentiment de bucurie. Cind oboseai, te chinuiai o saptamina intreaga pentru 2 zile de hram. Cind traiai in asteptarea oaspetilor, si faceai totul pentru a fi o gazda buna si a-i primi cum se cuvine. Cind nu te gindeai ce vor aduce acestia, dar te bucurai de orice marutis. In cazul meu, ma bucuram cel mai mult de portocale si banane –  cindva, acestea erau un lux, si le mincam doar de 3 ori pe an –  la Hram, la Pasti si la Craciun/ Anu Nou.

Acum insa, poti sa cumperi banane si portocale de la fiecare colt. Dar nu mai am unde merge la Hram.

Leave a Reply

